Změny v pravidlech propagace humánních léčivých přípravků


Klíčová slova článku léčivá, propagace humánních léčivých přípravků, reklama, změny Datum vytvoření článku 27.10.2011 Kdy naposledy čteno 27.3.2019 04:20
Mgr. Libor Štajer Mgr. Libor Štajer

KMVS advokátní kancelář, s.r.o.
Hellichova 1
11000 Praha
http://www.kmvs.cz

Druhý zářijový týden Státní ústav pro kontrolu léčiv zveřejnil na svých webových stránkách již dříve avizované aktualizované znění pokynu UST-27, verze 3.

V tomto aktualizovaném znění populárního pokynu SÚKL prezentuje svůj výklad zákonných ustanovení stanovících pravidla propagace humánních léčivých přípravků v různých komunikačních prostředcích s výjimkou rozhlasového a televizního vysílání. Státní ústav novelizací pokynu především reaguje na vývoj rozhodovací praxe soudů, jak Soudního dvora EU, tak Městského soudu v Praze. Konkrétně se jedná o rozsudky Soudního dvora EU ve věci „Novo Nordisk“ a „MSD x Meckle“, a prvostupňové soudní rozhodnutí ve věci správní žaloby společnosti Zentiva, k. s., o kterém poprvé informoval na začátku února letošního roku na konferenci zaměřené na reklamu LP určenou odborníkům.

Z pohledu reklamní praxe se jako nejvýznamnější jeví tyto změny výkladu ustanovení zákona o regulaci reklamy:

...

Zde není konec článku. Pro zobrazení plné verze všech článků se prosím přihlaste nebo se zcela zdarma registrujte