Uživatelská jména na Facebooku ohrožují majitele ochranných známek
Sociální internetová síť Facebook nedávno svým uživatelům představila novou možnost vytvoření své vlastní URL adresy. Změna v pravidlech Facebooku přinesla šanci, kdy si uživatelé mohou vybrat jakékoliv uživatelské jméno tzv. nick, na základě rčení kdo dřív přijde.., a to se pak stane jejich URL adresou ve formátu www.facebook.com/XY.
Tato změna, díky které je pro uživatele mnohem jednodušší např. rozpoznání svých profilů, přinesla také potencionální nebezpečí pro vlastníky ochranných známek. Například, pokud se uživatel Facebooku pokusí zapsat "www.facebook.com/[ochranná známka]". Problém bude v tom, že vlastník ochranné známky nebude schopen tuto URL adresu sám využívat nebo dokonce tato URL adresa může být použita jako protestní stránka proti určité značce.
Pravděpodobně v očekávání nadcházejících sporů, se Facebook rozhodl udělat relativně neobvyklý krok v pokusu o ochranu majitelů ochranných známek. Společně s oznámením o tom, že povolí uživatelům vybrat si svou vlastní URL adresu, zavedl určitá opatření, zejména snahy o filtrování ochranných známek, aby zabránil v použití ochranných známek jako uživatelských jmen neoprávněnými osobami.